lupa x
user

Bankovní identita – posun v digitalizaci veřejné správy

Bankovní identita – posun v digitalizaci veřejné správy

13.02.2021

Pro města a obce

Bankovní identita – posun v digitalizaci veřejné správy

Pozitivní novinku tohoto roku ve světě práva a digitálních technologií představuje bankovní identita. Hlavní výhodou bankovní identity je, že ještě více usnadňuje komunikaci s veřejnou správou skrze její platformy eGovernmentu, tedy souboru nástrojů digitální státní správy umožňujících mimo jiné vyřizovaní záležitostí s úřady elektronicky.

Jedním z nejznámějších portálů eGovernmentu je Portál občana, který slouží k řešení různých úkonů vůči orgánům veřejné moci na dálku. Na Portálu občana lze pořídit výpis bodového hodnocení řidiče, rejstříku trestů, živnostenského rejstříku, ale také podat daňové přiznání, vyřídit živnostenské oprávnění nebo se třeba dostat ke svému eReceptu – to vše online z domova.

Právě bankovní identita umožňuje přihlášení do Portálu občana (jako i dalších služeb eGovernmentu) bez nutnosti jakékoliv další registrace. Přihlášení skrze bankovní identitu spočívá v tom, že uživatel zadá přihlašovací údaje do svého internetového bankovnictví a banka ho následně dokáže identifikovat a ověřit jeho totožnost – v tomto případě za účelem komunikace s orgány veřejné moci. Navíc díky tomu, že bankám je nově udělen přístup k základním registrům (např. registr obyvatel, informační systém cizinců), veškeré informace o jejich klientech budou aktuální.  Bankovní identita tedy umožňuje to, k čemu byla dříve nutná datová schránka, občanský průkaz s elektronickým čipem či identita přes International ID Gateway.

Více informací ZDE

Komentáře

0 komentářů