lupa x
user

Iniciativa Regiony sobě

Iniciativa Regiony sobě

02.07.2020 , Aktualizováno 10.01.2021

PRO města a obce

Iniciativa Regiony sobě

Investice do lokální ekonomiky je přínos pro živnostníky i turismus

Regiony sobě je nová iniciativa Národní sítě Místních akčních skupin ČR, díky které malí producenti, řemeslníci či majitelé restaurací mohou získat nové zákazníky. Nový interaktivní web regionysobe.cz spustily koncem června místní akční skupiny. Návštěvníci na něm naleznou přehled více než tisícovky lokálních producentů a živnostníků z celé republiky a každým dnem přibývají desítky dalších.

„V podstatě na jedno místo sdružujeme regionální producenty a poskytovatele služeb, kteří jsou např. nositeli regionální značky či členy destinačních fondů v území. Nicméně web je otevřen všem regionálním podnikatelům, kteří mají důvěru místní MAS. Ta je určitým garantem kvality a poctivého přístupu. Web je určen také místním, aby se zorientovali v nabídce regionálních producentů a mohli je svým nákupem podpořit,“ popisuje Marek Hartych, který je jedním z autorů projektu a zároveň místopředsedou Národní sítě Místních akčních skupin ČR (NS MAS ČR), a dodává: „Zároveň je web vhodným nástrojem pro plánování dovolené či víkendového pobytu.“ Podle něj je hlavním cílem celé akce udržet regionální ekonomiku v pohybu. Kampaň podpořily i Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a Asociace regionálních značek.

Inspirace z tržiště

Kvůli ekonomické krizi, která šla ruku v ruce s pandemií, přišla podstatná část živnostníků a regionálních producentů o větší část příjmu a odbyt svých služeb a produktů. Podle Hartycha proto bylo nutné rychle zareagovat, aby krize fatálně nepoškodila lokální ekonomiku. „Situace nás přiměla rychle jednat, abychom venkovské ekonomice pomohli okamžitě. Web bude samozřejmě fungovat i potom, až krize pomine, jde nám o jeho dlouhodobou udržitelnost. Základem je interaktivní mapa, kde si vyberete území, které vás zajímá. V detailu pak naleznete konkrétní nabídky, základní informace o produktu či službě, odkaz a kontakty. Díky krizi bylo hodně skloňované slovo soběstačnost a toto je jeden ze způsobů, jak lidi naučit myslet a nakupovat lokálně,“ upřesňuje Hartych.

Inspirací pro interaktivní portál se stalo webové Slavkovské tržiště z jihu Moravy. To přehledně prezentovalo na jednom místě lokální producenty. Nyní je už celé překlopené v aplikaci regionysobe.cz. „Využili jsme naše místní kontakty a udělali tak reklamu místním masérkám, hoteliérům, majitelům restaurací a dalším. To nejlepší z našeho regionu jsme tak umístili na jedno místo, a co víme od místních producentů, tak se hned zvýšily tržby a zájem ze strany zákazníků,“ říká Hana Tomanová z MAS Slavkovské bojiště.

To, že má iniciativa smysl a je to pomoc pro místní producenty, potvrzuje i majitelka kozí farmy paní Jarošová. „Přes zimu nemáme žádné příjmy a vše začíná na Velikonoce, kdy máme nasmlouvané prodeje kůzlat a dalších našich produktů. Pak přišel koronavirus a poptávka po našich produktech klesla o 70 procent. Obrátili jsme se proto na místní akční skupinu, jestli by nám dokázala pomoct.“ MAS Slavkovské bojiště na nic nečekala a spustila Slavkovské tržiště. Podle Jarošové jí propagace skrze regionální web nesmírně pomohla. „Díky tomu nám začaly stoupat příjmy a odbyt našich produktů. K lidem nejen v našem území, kteří o nás dříve nic nevěděli, se dostala informace, že je tady v regionu kozí farma s velkým sortimentem produktů,“ dodává Jarošová.

Podle výkonného ředitele NS MAS ČR Petra Čápa jednotlivé místní akční skupiny prezentují podnikatele na svém území a editují texty o nich na portále. „Díky tomu se vytvořila unikátní databáze toho nejkvalitnějšího, co nám venkov dává a co je třeba podpořit a zachovat. Toho doufám využijí nejen zákazníci z regionů, ale také miliony turistů, kteří prožijí letošní léto v Česku,“ uzavírá Čáp.

Regiony sobě - kampaň národní sítě MAS ČR

Iniciativa Regiony sobě běží po celé republice. Hlavním mottem je: Silní lidé dělají silný region! Nyní je v aplikaci více než tisícovka drobných podnikatelů a 110 místních akčních skupin z celkových 179. Hlavním cílem je podpořit nákup lokálních produktů a služeb, aby se nastartovala ekonomika na venkově. Informace najdete na www.regionysobe.cz.

Komentáře

0 komentářů