lupa x
user

CzechInvest a projekt COVID-Nájemné

CzechInvest a projekt COVID-Nájemné

02.07.2020 , Aktualizováno 10.01.2021

PRO města a obce

CzechInvest a projekt COVID-Nájemné

Na otázky odpovídá ředitelka regionální kanceláře czechInvestu Jihlava adéla lánová

Jak pomáhá jihlavská kancelář podnikatelům v současné situaci?

Od samého počátku koronavirové krize poskytujeme podnikatelům poradenství týkající se aktuálních omezení, jejich postupného uvolňování a v neposlední řadě kompenzačních nástrojů ze strany státu. Snažíme se pomoci firmám s orientací v rychle se měnící situaci. Bezprostředně po vyhlášení nouzového stavu jsme odpovídali na dotazy podnikatelů na státní helplince 1212 a lince pro občany Kraje Vysočina. Klienty z našeho regionu jsme obesílali s přehledem dostupných programů podpory, uspořádali jsme webinář na téma antivirus jako nástroj optimalizace personálních nákladů pro tři desítky firem a také nabízeli webináře dalších regionálních kanceláří na aktuální témata. Nyní již opět poskytujeme standardní konzultace formou osobní schůzky, zároveň ale zůstává možnost sjednat si online schůzku prostřednictvím Skypu či Microsoft Teams.

Co jihlavské kanceláři vzal a co naopak přinesl koronavirus?

Kancelář jsme museli ze dne na den uzavřít a zároveň zrušit všechny akce a semináře připravované na první pololetí. Mrzelo nás, že jsme nemohli být v osobním kontaktu s firmami a dalšími partnery v našem regionu a chyběl nám vzájemný kontakt s kolegy. Na druhou stranu jsme se raketovým tempem zlepšili a osvojili si používání online nástrojů. Porady a školení v prostředí MS Teams jsou už naším denním chlebem. Rychle jsme se také zorientovali v mnoha nových nástrojích a různých formách komunikace s našimi partnery. Těšíme se, že nově nabyté dovednosti přeneseme i do pokoronavirových časů a tam, kde to bude účelné, tak rozšíříme způsob našeho fungování.

Jaké jsou plány na následující měsíce?

Čeká nás administrace programu COVID-Nájemné (v souvislosti s tím předpokládáme zvýšené množství dotazů podnikatelů na možnosti využití tohoto programu) a programu Antivirus, který byl prodloužen do konce srpna tohoto roku. Finišujeme s pasportizací podnikatelského prostředí v Kraji Vysočina. Již nyní připravujeme semináře na podzimní sezonu. Čeká nás mimo jiné setkání s personalisty HR point, chystáme akce s tematikou cirkulární ekonomiky a kreativních průmyslů a také semináře o možnostech vývozu do různých zemí ve spolupráci s agenturou CzechTrade. Doufáme, že se situace bude vyvíjet příznivě a budeme se moci s podnikateli a zástupci partnerských organizací z Vysočiny opět setkávat naživo.

V rámci hackathonu Hack the Crisis jste pomáhala jako tzv. angel mentorka projektu Data Vision. Co projekt řeší?

Projekt společnosti DataVision se zabývá identifikací osob s nemocí Covid-19 pomocí analýzy CT a RTG snímků plic s využitím umělé inteligence. Díky strojovému zpracování bude lékař znát skutečný stav pacienta v řádu sekund, což do značné míry zrychlí celý diagnostický proces a zajistí rychlou izolaci nakaženého. Do Hack the Crisis se firma Data Vision připojila zejména v důsledku nedostatku testů v ČR a přetížení systému zdravotnictví. S firmou jsem byla v kontaktu pět týdnů, během té doby se nám podařilo navázat spolupráci s mentory, kteří nám poskytli rady zejména v oblasti právní. Aktuálně největším problémem je totiž nedostatek datasetů potřebných pro plošné spuštění identifikace pacientů tímto inovativním způsobem do praxe. Zároveň jsme zmapovali současný systém fungování českého zdravotnictví a řekli jsme si, jaké kroky bude potřeba ještě udělat před tím, než bude možné projekt začít realizovat. Jedná se o projekt dlouhodobý, spolupráce tedy bude s největší pravděpodobností pokračovat i po skončení hackathonu.

Komentáře

0 komentářů