lupa x
user

Pro obce i zdarma

Pro obce i zdarma

28.05.2020 , Aktualizováno 13.01.2021

PRO města a obce

Pro obce i zdarma

Mobilní rozhlas využívá přes 420 000 občanů, aplikaci má staženou 130 000 lidí

Už několik let využívají obce a města napříč republikou Mobilní Rozhlas, tedy službu, která zjednodušuje komunikaci s občany. V nouzové situaci se jasně projevily jeho přednosti. O tom, jak Mobilní Rozhlas funguje a co městům a obcím a jejich občanům přináší a jak se vypořádávají s nekalou konkurencí, jsme hovořili s Ondřejem Svrčkem, generálním ředitelem společnosti Neogenia, která službu zřizuje.

Mobilní Rozhlas směřuje k tomu, že ho bude využívat jedna šestina českých obcí. Jaký to je pocit?

Obrovský závazek. Spolu se starosty učíme občany, že komunikace s obcí může být chytrá, moderní, efektivní, a hlavně užitečná pro obě strany. I díky nám starostové zlepšují kvalitu života ve své obci, zvyšují u svých voličů spokojenost s děním v samosprávě a reálně šetří na provozu obce peníze. A pro nás je to i velká výzva – rozšířit obcím možnosti komunikace a co nejvíce ulehčit starostům obecní komunikaci.

Ulehčit? Jak?

Zavedli jsme nové tarify a spoustu věcí dáváme zdarma. Mobilní Rozhlas je po pěti letech intenzivního vývoje rozsáhlý ekosystém, který propojí obec s mobilem v kapse každého občana.

Kromě obousměrné komunikace ho jde využít jako systém pro správu podnětů a závad v obci, ankety a minireferenda, lze ho využít pro komunikaci školek, škol a spolků, kterých máme už několik stovek.

Nepřestáváme přinášet novinky, jako je webový archiv pro každou obec na portálu muj.MobilniRozhlas.cz, modul digitálního hlasování zastupitelů nebo přímé propojení s webem. Přesto nemáme problém zavést nový krizový tarif, který je a bude navždy bezplatný. Každá obec získá zdarma zrcadlo webových aktualit přímo do aplikace pro chytré telefony s push notifikací, tedy něco, za co je dnes ještě pořád zvykem platit. Jenže my chceme, aby nám obec platila jen za to, v čem je zásadní přidaná hodnota. A navíc jdeme do spoluúčasti při sběru chytrých kontaktů.

Chytrých kontaktů? Můžete to vysvětlit?

Každá obec si může vybrat, jak bude uchovávat kontakty na své občany. Mít kvalitně uložený kontakt na většinu voličů, to je poklad pro každou samosprávu. Tím špatným standardem bývá to, že máte kupu telefonních čísel a mailů a nevíte, komu patří. Případně víte, že vaši obecní aplikaci si kdysi stáhlo mezi 50 až 500 občany. Chytrý kontakt přitom umožní chytře komunikovat, vybrat jen konkrétní skupinu lidí podle věku, zájmů nebo konkrétní část obce. Takový sběr není jednoduchý. Proto jsme se rozhodli nabídnout zmiňovanou spoluúčast, tedy něco, co tu doposud nebylo.

Jak taková spoluúčast bude vypadat?

Obci dáváme garanci, že naše řešení bude fungovat, jak slibujeme. Dokud společnými silami nevybereme alespoň 25 % chytrých kontaktů v obci, tedy toho nejcennějšího, co obec pro kvalitní komunikaci potřebuje, budou mít provoz Mobilního Rozhlasu za výrazně nižší cenu. To považuji za velice férovou nabídku.

Jak je to vlastně s konkurencí?

Bohužel, hodně firem nemá chuť se zlepšovat, starostové je do toho netlačí, protože sami nemohou do detailu rozumět IT problematice. Přestože se to postupně mění k lepšímu. Tito napodobovači mívají strategii postavenou výhradně na záměně. Těží z toho, že jsou schopni kdykoli krátkodobě „podseknout“ cenu, aby svou nabídku udělali atraktivnější, než je naše. Cena je to jediné, čím dokážou zaujmout, často se ve vlastních propagačních materiálech bojí ukázat, jak jejich systém vlastně vypadá. Zcela se vyhýbají zodpovědnosti za měřitelné faktory, počet smart registrovaných kontaktů, rychlosti rozesílaných zpráv, možnosti doručit je například nevidomým nebo slabozrakým. Spoléhají na to, že do začátku to samospráva stejně nebude řešit, protože sama neví, jaké garance by měla chtít. A my chceme, aby tato éra skončila.

Kdo je Ondřej Svrček

CEO společnosti Neogenia, která působí na trhu přes 10 let a patří mezi přední společnosti na poli slevového, direct a proximity marketingu. Zakladatel předních internetových projektů v ČR v oblasti SMS komunikace (od r. 2007) a slevového businessu (od 2011). Průkopník a vizionář v oblasti smart komunikace pro města a obce v ČR.

jak poznat kvalitní systém

  • Vlastní kvalitní technologie
  • Prokazatelná historie v digitální komunikaci
  • Nebojí se dávat garance
  • Databáze smart konktaktů
  • Férová cena – roste podle toho, co obec reálně potřebuje
  • Reference z velkých i malých samospráv

Komentáře

0 komentářů