lupa x
user

Firmy podporujeme v online prostředí

Firmy podporujeme v online prostředí

28.05.2020 , Aktualizováno 13.01.2021

PRO města a obce

Firmy podporujeme v online prostředí

CzechInvest propojuje nabídky a poptávky regionálních firem a institucí

O současných aktivitách regionální kanceláře vládní agentury CzechInvest v Českých Budějovicích, projektech i budoucích plánech hovoří její ředitelka Alžběta Mládková.

Jakou pomoc nabízí podnikatelům budějovická kancelář CzechInvestu v dobách koronaviru?

Po vypuknutí epidemie koronaviru se náplň práce kanceláře ze dne na den zcela změnila. Museli jsme zrušit všechny naplánované akce pro podnikatele a veškerou činnost přesunout do online prostředí. V prvních týdnech jsme podpořili krizovou linku 1212 a radili podnikatelům s dotazy nejrůznějších typů. Abychom jim byli schopní odborně poradit i nadále, zpracovali jsme rozcestník podpory firem, který obsahuje aktuálně dostupné finanční i nefinanční nástroje pomoci v boji proti koronaviru. Českomoravské záruční a rozvojové bance pomáháme s administrací žádostí v záručním programu COVID II. Těchto žádostí se sešlo opravdu velké množství, jedná se tudíž o časově náročnou činnost. Nyní ale záleží na tom, aby byly žádosti podnikatelů zpracovány co nejdříve. V dubnu jsme na výzvu Krizového štábu ČR provedli v rámci regionů průzkum, ve kterém jsme zjišťovali potřeby osobních ochranných a zdravotnických prostředků pro pracovníky obecních zdravotních a sociálních zařízení a obecních složek integrovaného záchranného systému. S naší pražskou centrálou spolupracujeme také na dlouhodobých projektech, které vznikly v reakci na krizi. Je to například platforma Spojujeme Česko, CoVpoint, kde propojujeme nabídky a poptávky regionálních firem a institucí, a virtuální hackathon Hack the Crisis.

Co si můžeme pod Hack the Crisis představit?

Jedná se o dlouhodobější koncept, iniciativu, která spojuje stát, kraje, univerzity, firmy, asociace i jednotlivce s cílem urychlit realizaci užitečných projektů reflektujících priority naší země v boji proti koronaviru. Hackathon jsme spustili na začátku dubna ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu a řadou dalších partnerů. Doposud se nám přihlásilo přes 140 projektů a přihlášky stále přijímáme na www.hackthecrisis. cz. Vybraným projektům nabízíme finanční podporu a propojení s mentory, často jsou to špičky ve svém oboru.

V hackathonu jste tzv. angel mentorkou. Co to znamená, s čím projektům pomáháte? A rýsuje se v jižních Čechách nějaký slibný projekt?

Angel mentoři jsou primárním kontaktem pro každý přihlášený projekt, s klienty dále aktivně pracujeme. V praxi to znamená, že procházím jednotlivé projekty, zjišťuji jejich potřeby a směruji je dále. Funguji jako spojka mezi projekty, mentory, partnery a zástupci CzechInvestu. Ráda bych zmínila zajímavý českobudějovický interaktivní projekt v čele s Leošem Kubíčkem ze společnosti Virtual Lab. Projekt cílí na vývoj aplikace, která usnadní zaučení personálu JIP za pomoci virtuální reality. Členy našeho expert boardu, který rozhoduje o tom, jakou podporu daný projekt obdrží, zaujal natolik, že byl zařazen mezi vlajkové projekty tohoto hackathonu a do budoucna plánujeme dlouhodobou spolupráci.

Kdy očekáváte, že se činnost budějovické kanceláře vrátí k běžné činnosti, a jaké máte plány na nadcházející měsíce?

Návrat k běžné činnosti půjde ruku v ruce s uvolněním všech omezení. Prozatím jsme se přizpůsobili situaci a namísto fyzického setkávání nabízíme webináře či online konzultace. V nadcházejících měsících budeme spolu s ostatními místními organizacemi provádět průzkum dopadů krize na podnikatele v regionu, abychom jim byli schopni co nejefektivněji pomáhat v návratu k jejich podnikání. Předpokládáme, že první marketingové akce by se mohly znovu rozběhnout na podzim.

 

Autor: Zuzana Pacinová

Komentáře

0 komentářů